zondag 14 juli 2013

Mama en dochter jurk

Binnenkort trouwt mijn zwager met mijn aanstaande schoonzusje. Een mooie gelegenheid om weer een paar jurkjes te maken. Ik vond het wel een keer leuk om voor Noor en voor mezelf een zelfde soort jurkje te maken met dezelfde stof. 

Dit laatste was al gelijk een lastige opdracht; de meeste stof is of voor volwassen of voor kinderen, maar eigenlijk niet leuk voor allebei. Bij Schroder vond ik deze retrostof, die ik wel leuk vond voor ons allebei. 

Het patroon voor het jurkje van Noor haalde ik uit de laatste Knippie en het patroon van mijn jurk komt uit een Knipmode van vorig jaar. Beide met een klein mouwtje, bovenlijf, tussenband en een wijde rok. 
Bij de jurk van Noor heb ik nog een tule onderrokje gemaakt, zodat de wijdte nog beter tot zijn recht komt. 

Foto's maken met een dreumes met een duidelijk eigen mening was nog een hele opgave, maar ze zijn aardig gelukt ;). 







4 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...